Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 12 maj 2011

Raku

Tänker visa några av alla mina raku alster, det blev rätt många..visar nog fler när de är riktigt fotade. Jag har dessutom anmält mig på en veckokurs i juni, så kul. Nu har jag dessutom lite koll på hur det funkar och vad det blir, så lite lättare att komma på bra ideer..jag har en del på lager..:)

Först ner med de skröjbrända och glaserade sakerna i rakuugnen. Vi använde gasol som värmekälla.
..snabbt ner med keramiken i sågspån. Det är riktigt hett så det börjar gärna brinna i spånet..
..kyler ner i vatten..
..det ser inte så lovande ut..
..tillslut får man äntligen se det rätta resultatet, vi använder svinto för att få bort sotet.


Jag gjorde många pusselbitar..
..som blev fina tycker jag, ska användas till grytunderlägg eller bara som dekoration..
Tomtarna, som jag visade i tidigare inlägg, då obrända och oglaserade.

Ljuslykta före och efter bränning..
..lyser så fint..

3 kommentarer:

Quiltemarerittet sa...

Näääh va kul! Skulle önska jag kunde vara med en gång!

krajamaria sa...

Pusselbitarna! Så fina!
Tack för en härlig helg! Ser fram mot "återträffen" :)

Smycka sa...

Vilka fina saker du har gjort! Läckra!

Sidor