Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

fredag 11 januari 2013

Inte de mest avancerade vantarna direkt..men oj så kul när det blir klart i ett nafs ;) Stickat på stickor 7 i ett tradera garn av bortglömt märke och okänd kvalitet. Dessutom väldigt mjuka och sköna. Detta blir om inte annat ett bidrag till att minska på garnlagret. Jag har bestämt, återigen, att inte köpa garn utan sticka upp av det som finns!!! Ni vet ju hur kul och enkelt det är!

En favorit! Cocoknits prairieboots Jag har stickat flera par tidigare. Det här paret stickar jag i en ull/akrylblandning..50/50. Ullen slits ju lite för fort så...Mina egna har jag penslat på formgummi i prickar under vilken gör dem slitstarkare och mindre hala förstås.
Ni ska jag ta och packa ner lite garn och kläder för att åka till stugan i helgen. 
Jag önskar er alla en härlig vinterhelg!

1 kommentar:

OlgaA sa...

Va duktig du är på att sticka!!! Och den där "mask-stop" är ju så smart! Har stickat förut och vet att det är jobbigt med tappade maskar :P

Ha så kul i stugan!

Hälsningar/Olg@

Sidor