Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 21 mars 2013

Jag har stickat toe up för första gången! Det var ju mycket roligare, stickade med magicloop och båda samtidigt dessutom. Jag har en förmåga att alltid sticka den andra vanten eller sockan något hårdare och den blir alltså mindre. Nu är det äntligen slut på detta. Inga fler ensamma sockar och vantar heller :) Garnet är Raggi och benen är stickad i syltamönster. Tå och häl hop plock från olika mönster anpassat till mina fötter. Snyggt med sylta tycker jag både uppdragen och nerhasade.

Här är det också Raggi..rea på Coop ;) Ett pannband med inspiration av en mössa på online stickcafé, tror det var Kari Traa mössa på ravelry. Superkul stickning. Jag har gjort ett i samma som sockorna också men det sitter på dottern som är i skolan nu ;) Jag ska göra en mössa också..

Detta är ingen disktrasa..utan en duschtrasa. Stickat med lintovgarn..lagom grovt att peela kroppen med.
För övrigt har jag fått till 4 Pyttar, bilder kommer senare när alla är blockad. Jag stickar också vidare på Montego sjalKAL..den blir stor och fin :) Långa fina benvärmare har jag ju också gjort..dem måste jag fota.. 
Förövrigt så har det blivit kornvärmare. Jag fick beställning på en så då är det bra att passa på att sy upp ett lager.
Nu är det dags att gå ut i solen! Jag tror jag letar fram garn till en mössa och så lyssnar jag på en stickpod :)

Inga kommentarer:

Sidor