Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

tisdag 5 april 2011

Jag har en ny hobby!!! Raku! Igår började en kurs i raku med Marina Jonsson. Vi kavlade, formade och skapade i rakulera.. det var sååå roligt. Jag har gjort en del i keramik förut också men det här blir ju lite annat när det blir färdigt. Det blir verkligen kul när vi ska glacera och bränna i början på maj.
Ett stort fruktfat med omtecken..
..hmm..kanske nån typ av fruktfat eller nåt..
Som vanligt när man kommer igång så sprutar ide'erna fram...skulle behöva hela veckan i ateljen för förverkliga en del av ide'erna. Nu har jag dessutom sån tur att jag får möjlighet att bränna och låna drejskivan när jag behöver, precis vad jag saknat!! Dessutom ligger ateljen kvarteret bakom Yogashalan, kan inte bli bättre! Måste ta med lite lera hem på torsdag...

Inga kommentarer:

Sidor