Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 28 februari 2011

Rutorna blir fler och fler, tröttnade lite på de små rutorna så jag letade fram en större modell, faktiskt 4 olika i samma storlek..det blev ju ännu roligare. Frågan är hur jag får ihop dem till slut när det blev olika storlekar..det blir till att pussla, och det är kul!
Sen kan man ju undra hur lite man tänker..det behövs alltså runt 100 rutor...borde man inte fästa trådarna efter hand då????...minst tvåhundra trådar att fästa i slutändan...INGA FLER RUTOR FÖRRÄN TRÅDARNA ÄR FÄST!!




För att variera mig lite och för att slippa fästa trådar har jag påbörjat en sommartopp utan armar, mönster från garnstudion. Det var verkligen länge sen jag stickade en tröja.. den här känns som ett lagomt projekt.

Nog känns det att det det drar mot vår nu. Jag blir så inspirerad till nya saker, vill sticka fler sommartröjor..nya burda hade en del intressanta projekt, klänning, kjol och en kappa. Mönsterpapper inköpt så det är bara att rita och gå ut och rota bland tygerna..så kul!! Men solen skiner ju också, töväder och isen bara ett par hundra meter från huset..tror det blir friskluft först och främst!

Inga kommentarer:

Sidor