Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 7 mars 2011


En riktig fyndsamling hittade vi på jobbet i en kartong, fullt av gamla Året runt från -79 och -80. Det kan väl inte bli mer trendigt än så? Jag fastnade helt och hållet för mössan med mormorsrutor. Lite stor blir den så jag tror att jag ska repa upp och ta bort en ruta..

En massa att sy.. så många bra mönster jag hittade i denna tidning. Det är länge sen jag sydde kläder men nu närmar sig våren och inspirationen är på topp!! En klänning färdigklippt, en tunika ritad..Krajamaria har inspirerat mig med hennes fina tunikor.


Sommartoppen är färdig och skall endast fästas lite trådar och förstås blockas. Det känns som den blir riktigt härlig till sommaren..en blandning av bomull och lite akryl.

3 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Mössan ser jättefin ut! Spännande att få se den färdig!
/Ann-Britt

krajamaria sa...

Vad glad jag blir att jag inspirerar dig! :) Ser fram mot att se dina nya kläder. ickningen av min halsduk går framåt, sakta men ändå framåt... ;)

Majstess sa...

Visst är det härligt med gamla stickmönster, som man hittar bara lite sådär!! Sommartoppen ser jättefin ut förresten!! Kul att se andra bilder på hur plaggen blir och inte bara Garnstudios bilder!!

Sidor