Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

lördag 20 mars 2010


Mars månadspulsvärmare klara. Jag har använd rester av Drops alpacka som jag hade till min Citronsjal. Mönstret på dessa är Blonde. Snabbt och lätt att sticka. Jag har tittat på dem tidigare men inte riktigt kommit mig för att börja. Det är ju det som är så bra med både sock och pulsklubben.... att man faktiskt kommer igång och framför allt - provar på sånt man inte skulle annars!
Nu är det bara till att lägga allt annat åt sidan och få färdig socka nr 2. Som jag skrivit tidigare så blev det fel garnval för min del.. tur att de blir så fina..
Jag fick tag i ett garn som ev kan bli en tröja. Naturfärgat är det så jag tänkte att det skulle vara kul att färga ett par härvor för mönsterstickning. Kool aid verkar vara en kul ide'! När jag nu tittat på de blir jag ju ännu mer sugen att färga till en massa annnat kul också..vilka härliga färger och kombinationer det går att göra! En positiv grej med detta är att jag kanske äntligen skaffar en ny microugn. Nog går det utan men det verkar lättare med micro. Är det någon som har erfarenheter att dela med sig? Och var får man tag i kool aid? Karmagarn har men lite begränsat med färger vad jag sett.

2 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Hej!
Jättefina pulsvärmare du stickat. Detta garn Drops Alpacka är det ett stickigt garn, har svårt med garn som känns stickiga, då blir det att jag kliar mig hela tiden.
Önskar dig en fortsatt härlig helg.
Kram Britt

sunpan sa...

Jag är också känslig för stickig ull men tycker att alpackan går riktigt bra. Önskar dig detsamma - en härlig vårhelg!
kram

Sidor