Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

fredag 12 mars 2010


Harunisjalen är färdig! Fattas endast blockning. Nog var den lite långtråkig ett tag men för övrigt var den riktigt kul att sticka!! Det kommer helt klart bli en till, och då en fin naturvit sommarsjal. Garnet var härligt att sticka med - zauberball. Tur var att jag köpte två nystan. Det skulle räcka med ett nystan men av erfarenhet så vet jag hur trist det är när det fattas lite på slutet. Nu kan jag ju sticka nåt annat fint av resten... marsmuddarna kanske.. Jag har en färdig i drops alpacka, ska försöka få klar den först.. och sen marssockan, fortfarande en kvar. Jag gillade verkligen inte sisugarnet. Det blev fint men tråkigt att sticka med.
Denna vecka är vi i stugan på sportlov så det blir lite annat pyssel, det går ju inte att ta med alla garner och stickningar även om man vill. Dagens "handarbete" blir att sy nya kökshanddukar. Sedan en skidtur eller långpromenad medan bastun värms upp.

2 kommentarer:

by Caloweena sa...

oj vad fin den blev! är väldigt sugen att sticka en Haruni, men vet inte om jag kommer ha tålamod?

Sunna sa...

Jättesnygg och underbart garn

Sidor