Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

onsdag 3 mars 2010

En marssocka klar! Mönstret är Fox faces socks. Riktigt kul att sticka när jag väl kom på hur man gjorde Vikkelbraid. Läste och översattte, stickade och repade upp gång på gång.. tills jag kom på hur jag gjorde sist när jag absolut inte kunde komma på hur man gjorde. Engelska mönster är inte lätt alla gånger.. Youtube är ju helt fantastiskt!! Där finns ju beskrivning på precis allt. Man behöver inte förstå vad de säger heller. Garnet blev Sisu för det var det enda sockgarn med lite färg utan att vara multifärgat. Inte ett garn som jag kommer att sticka med så många gånger till. DEt är samma blndning som sockgarn men känns som ett vanligt kärvt ullgarn. Jag ska nog skynda på med andra sockan annars är det risk att den inte blir klar alls.. Så det får inte bli någon ny stickning förrän den är klar.
Tänk att våren närmar sig.. snart kan man sitta i solen på altan med varm choklad och en stickning..

1 kommentar:

"the-Cat-in-the-Yarn" sa...

Fin blogg du har! :-)) Tjusiga saker.

Sidor