Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 25 mars 2010



Det blir en Haruni till!

Så kan bli när det är slut på färg i skrivaren, det är kväll, muddarna är klar och man bara måste!!! börja på en sjal! Den här gången blir det Kauni garn i grå toner. Inte så mjukt och skönt kanske men otroligt härligt garn att sticka med. Sen finns det ju så fantastiskt härliga färger... skulle vilja ha alla.. men så blev det grå...

Nu har jag dessutom ett opal sockgarn i en lila färg som skulle bli "aprilsockar". Det passade inte alls, alldeles för tunnt och sladdrigt. Det ska få bli en lite mindre sjal. Mitt problem är att det är ju svårt när det ska räcka med ett nystan på 100g och rätt antal m förståss. Lite snopet när det fattas bara lite på slutet. Sen vill jag inte köpa ett extra på utifallatt varje gång heller. Den här gången fanns det dessutom bara ett nystan och det skulle ju bli sockar var det tänkt.. Så.. jag fortsätter söka bland sjalbeskrivningarn för att hitta sjalen sjalen!

2 kommentarer:

Emilia sa...

Så fin den blir - den lite längre ner är jätte-snygg!

by Caloweena sa...

Den ser verkligen ut att bli jättefin!! Har inte vågat mig på någon Haruni än, men är verkligen jättesugen!!!

Sidor