Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 11 februari 2010

Veckans projekt

Jag har börjat med en Citron!! Stickar i drops alpacka. Härligt garn som glider bra på stickorna och sååå mjukt och härligt! Har under veckan stickat ett par pomatomusmuddar samt påbörjat ett par limegröna muddar till min dotter. Hon kom hem från skolan och frågade så fint om jag kanske hade några muddar, gärna ett par rosa till kompisen och grön eller brun till henne. Klart som korvspad sätter jag igång och stickar!! Använder mina nya bambustickor! Det skulle vara fint med det gröna till en citron... men naturligtvis så var det sista nystanet och utgående färg.
Dagens projekt (om jag kan slita mig från stickningen) blir att börja sy ett sticketui till nya stickorna. Jag har en förmåga att lägga stickor överallt så när man behöver fattas alltid en sticka. Något som känns igen??

Inga kommentarer:

Sidor