Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 25 februari 2010

Inte blev det ett par dubbelstickade men helt okej ändå. Stickad i tvåtrådigt grå svenskull och gul växtfärgat garn med stickor 2,5. Jag tänkte att om jag börjar gör att göra ett par och ser hur de blir om jag sätter ihop dem... inte bra. Alldeles för små för att bli dubbelvantar, i alla fall till mig. De här ska jag ha själv för de blev så himla härliga fast de är lite tunna. Super att ha inne i mina lovikavantar! Det tråkiga är att inte se dem förståss. De ser inte mycket ut för världen på bilden men ni vet ju hur det är att fota..längtar fortfarande efter en riktig kamera..

När det nu inte finns osgarn att få tag i så blev det i stället en harunisjal på stickorna. Jag blev så glad när jag hittade zauberball garn i en garnaffär jag inte besökt tidigare. Hur det gick till kan jag inte förstå? En garnaffär i någorlunda närhet och inte varit dit..den skadan är nu reparerad och jag kommer absolut åka dit många gånger. Hon hade inte så mycket garn men precis det garn jag är intresserad av! Till helgen skulle hon dessutom få in ett motsvarande garn till os mössan. Det blir så jag gör en jag också.. eller två.. eller tre.. Min sambo överraskade med att komma hem från jobbet och hade skrivit ut mönstret :) en liten fin pik kanske..

1 kommentar:

Anta sa...

Hej. Ja jag tycker att Pulsvärmarna Augusta är jätte roliga att sticka. Jag fick inte heller tag i orginal garnet till OS-mössan så hon på garnaffären tipsade om ett annat, som ska virkas med dubbel tråd,Queen 100% akryl från garngrossisten, tänkte stick en Citron till mamma är den svår? Tack för att du tittade in.

Sidor