Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

söndag 7 februari 2010






Så blev jag så sugen att använda mina nya stickmarkörer att det blev en ny mössa stickad! Jag kan verkligen rekomendera mönstret, jättekul att sticka!







Mössan ska få vantar som kompis. Först tänkte jag sticka efter ett möster i en japansk bok, men.... lyckades inte få till det. Det var tvåfärger och vad jag förstår tvåändstickning. Efter förtielva upprepningar blir det egendesignade vantar.






Sen hittade jag inte något lämpligt garn till sockar i "augusta" mönstret så det blev ett par till muddar. En klar favorit! De sitter så bra och är så roliga att sticka.
Nu är det så många som stickar sjalar att jag börjar leta mönster jag också. Jag vet inte vad jag ska prova på..citronsjal kanske som många andra..skulle nog hellre vilja ha lite mer mönster. Gärna tunnt garn och lite större stickor. Förslag mottages tacksamt!!

Några fler av mina nya markörer. Fler är på gång..

2 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Tack för komlimangen att jag hade stickat snyggt. Jag blir så glad när jag för höra att det ser bra ut, det sporrar mig att fortsätta mastodont jobbet jag har framför mig. Då menar jag Färötröjan jag skulle vilja helst ha klar den nu innan februari slut. Då fyller nämligen personen år som jag stickar den till. Jag ska hinna, jag ska hinna.....Men vilken snygg mössa du har gjort den skulle jag vilja prova på att göra, mönstret ser kul att göra.

Anna Kj sa...

Vad fina muddarna blev i vitt, nu blir man ju sugen på ett par till

Sidor