Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

fredag 19 februari 2010



Färdig sjal! Ett nystan 100gram lagom som stor halsduk. Skulle gärna gjort den större som sjal men det fanns naturligtvis bara ett nystan av den färg jag ville ha. Väldigt roligt mönster att sticka! Det blir nog en till så småningom. Undrar bara vad jag ska använda för garn... lite tjockare nästa gång tror jag. http://toveb.typepad.com/candle_flame_shawl.pdf Vad svårt det är att fota rätt.. provade ute i snön, men det blev som synes lika tokigt. Mycket beror det förståss på kameran..inte kan det vara den som är bakom som gör fel?....nä.

Tänk vad mycket inspiration man får av att blogga runt! Jag såg hos ett par norska bloggare att de hade an knitalong från denna bok. Så fina rutor de stickar!! Jag blev bara tvungen att beställa boken. Många roliga flätor och mönster. Sen får jag se vad det blir av dem, kanske inte en hel pläd. Det går ju göra mycket annat.. Fick dessutom en ide' till hur jag ska göra min restgarnsfilt/sjal. Det blir inte efter boken utan rutor med motivmönster stickat med räta och aviga. Vi får väl se ... Just nu är det lite många stickningar som bör avslutas.
Nu snöar det igen...jag som längtar till våren...


Inga kommentarer:

Sidor