Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

tisdag 2 augusti 2011

Det blir många båttimmar för oss den här sommaren..så härligt att vara ute på vackra Storsjön..




Ja, det är vad jag gör en del av dagarna...den andra delen jagar jag runt med Vera. Hon blir verkligen bara busigare för varje dag.
Så här kan det se ut på hennes plats ute på gräset..hon gillar att ha mycket saker..dessutom älskar hon leksaker! Tack och lov lyckas hon inte bita sönder skorna, hon tar dem bara med sig och gnager lite..
Det blir mycket bad också..länge sen vi badade så mycket..
Emma är verkligen lika lycklig var än hon får bada! I mossan på en myr eller i en sjö :) Det var helt fantastiskt vilken dag vi hade på myren..strålande sol och helt lagom bris för att inte krevera i värmen, höll dessutom mygg och annat borta. Storstövlar är inget för mina fötter så jag gick en hel dag barfota i den svala myrmossan...såå härligt för fötterna..
När nu halva sommaren har gått har jag äntligen börjat sticka igen, ett par tofflor! En kortare variant av cocoknits prairie boots. Ett lagom projekt att börja med. De är så kul att sticka. Jag har använt dubbelt garn av Sju bröder.
Jag har köpt en ny symaskin också...eller en begagnad i och för sig men ändå :) Det är en pfaff sy och brodermaskin av enklare modell. Syr fantastiskt fint med en massa fina mönstersömmar, broderiet har jag inte hunnit klura ut ännu men jag ska ha en date med försäljaren..han har lovat att visa mig. Sen ska det bli sying av..

1 kommentar:

mary-ann sa...

va lycklig dottern är :)) och grattis till ny leksak (symaskinen):D

Sidor