Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

söndag 28 augusti 2011




Ännu en sjal...och dessutom naturvit...igen...vilken fantasi! Å andra sidan finns ju inte finullen i så många härliga färger, det är ju verkligen grå, grå, grå, beige, mörk blå .... Jag har i alla fall länge velat testa garnet, det är ju så mjukt och härligt. Fina beskrivningar dessutom. Sjalen är kul att sticka..än så länge :) Början enkel, men sen ska man plocka upp och sticka från ett helt annat håll så vi får väl se hur det går. Jag har köpt ett marinblått nystan också som ska bli mjuka härliga enkla muddar till hösten och vintern.
Jag skulle så gärna vilja ha med en stickning på flyget men frågan är om man får.. Hörde en som inte fick trots att det var trästickor och flickan bredvid satt och skrev med en vass penna..hur tänker dom?? Är det någon av er beresta handarbetande bloggvänner som vet hur det funkar med stickning på flyg???

Jag har köpt mig en svamp och frukttork! Hoppas på en massa svamp i höst! Om jag hinner, de börjar vara klar nu men veckan är fullbokad och sen bär det iväg till Thailand äntligen i 2 veckor. Så..testen blir svarvinbär. Så goda och nyttiga! Dessutom så onödigt dyrt att köpa en massa torkade exotiska bär när det finns så mycket nyttiga här hemma på tomten och i skogen.

..visst är hösten helt underbar?!!..hoppas regnet slutar snart så jag kan ut och fota alla vackra färger..


4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Jag flyger massor och har alltid stickning med mig. Knitpro för det mesta men även Denisestickorna (de är i något plastliknande material). Enda gången jag behövt visa stickorna var när jag hade mina addi lace, dvs stickor i metall.
Om du känner dig osäker kan du ju ta med ett kuvert med din adress + frimärken och OM de vill ta dina stickor lägger du dem i kuvertet och ber dem posta det åt dig. Så gjorde jag i början när jag flög men behövde aldrig använda mig av det!
Lycka till med din resa!

sunpan sa...

Tack snälla du! Det blir nog en sjalstickning i väskan :)

Anonym sa...

Hej !
Har alltid stickning i handbagaget och har inte haft några problem.
Senast var i dag när vi flög hem .
Ha det bra.Kram
Hälsningar Maria F.

Selda sa...

Hej! Jag har samma erfarenhet som de andra som skrivit här. Jag flyger mycket och har alltid med mig stickningen i handbagaget. Brukar använda bambustickor. Det har aldrig varit något problem./Mvh Selda

Sidor