Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

söndag 27 mars 2011

Nålbundet

Jag börjat nålbinda ett par muddar i enkelt tvåtrådigt ullgarn färgat av Edit och Ingrid. Köpte ett kit med garn och vantmönster på Jamtli julmarknad. Så fina garner!! Tyvärr syntes inte mönstret på vantarna som jag ville med två flerfärgade garner så den ena färgen blev utbytt av mig med gott resultat.
Den känns så bra!! Gillar följsamheten i det nålbundna.. perfekt resehandarbete när jag sätter mig på tåget ikväll. Jag får nog nog ta med fler garner, ett par muddar är ju snart bundna :)
..hoppas vi får lite lite tid över i Göteborg så jag kan hitta någon bra garn eller tygaffär..

Så här blir då vantarna..kör fast när det är dags för tummen, men några vantpar till så ska väl det gå bättre. Sen har jag inte full koll på hoptagningen..det blir stygn lite hit och dit..funkar utan att synas så då får det duga..I alla fall så var det härliga Kauni i vantarna, dubbelt garn. Nu får jag se när de torkat om de behövs tovas lite till, jag tror det.. de har en förmåga att bli längre o längre. Jag har också lovat mig själv att de ska broderas med samma garn, något att se fram emot tills hemkomsten från stora staden.

2 kommentarer:

Det växer sa...

Med tanke på att man inte direkt kan nålbinda mönster så är ju ett flerfärgat garn perfekt för just detta. Jag tycker vantarna blev toppenfina!

Smycka sa...

Härliga färger! Vantarna är jättesnygga! Bra att ha med när man reser för de tar ju i nte så mycket plats. =o)

Sidor