Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 31 januari 2011

Funderar..



Funderar lite hit och dit hur jag ska slutföra kuddarna..Ser lite tråkigt ut utan någon slags kant runt om. Tvinnad snodd kanske?? En rektangulär eller fyrkantig blir ju supersnygg med fransar i garn eller tyg i kanterna. Kort kavelfrans runt kudden vore snyggt..men det är inte bara lite för mycket jobb!! Så nöjd blev jag inte att det vore värt det..SVÅRT med broderier. I alla fall så var det fantastiskt kul att göra klackar! Det kommer bli fler såna projekt.
Jag var på bibblan och lyckades reservera två böcker.."Karins broderier" är den bra ska jag beställa den. Älskar verkligen alla fakta och hantverksböcker!! Den andra är "Solveigs vantar". Otroligt nog bara ett par veckors väntetid, i Östersund var det 7 st för i kön.. Den känns inte aktuell att köpa hur bra den än är med tanke på priset..kan man köpa en stickbok för runt 700kr???? Vi får väl se när jag bläddrat i den, lär nog vara svårt att släppa den sen :)
Resultatet till utlottningen kommer imorgon eftermiddag!

2 kommentarer:

4U2 sa...

Ja du, det var inte en billig bok. Men för den som har stor användning för den, som kommer att bli nöjd när hon/han läser den kan det vara värt priset. Allt är relativt.

Anna sa...

den första, karins broderier tycker jag mycket om, den andra vantboken vet jag ej. håller med om att det är svårt att få klart lustbroderi till något användbart, men fina är dina kuddar!

Sidor