Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 24 januari 2011



Helt plötsligt så har jag flera handarbeten på gång..dessutom är alla roliga!

Frågan är om det blir en kudde eller en sittdyna av klackmattan?? Börjar tro på en kudde faktiskt. Börjar också snegla på ett uttjänt fårskinn som skulle bli fint till bak/fram sida på en kudde, men då blir det knappide'n på den andra sidan.
Det är faktiskt återbruk på kudden under också. Stora golvkuddar med fodral sydd av jeans. När jag nu tänker på det så har jag ett par väskor av gamla jeans som jag sytt också..ska leta fram och fota..

Här har jag ett par nålbundna vantar som endast har tummen kvar..använder Tuva som är mjukt o fint. Jag har ett par till utan tumme i Sudan..men där tog garnet slut och vart den andra härvan ligger???? visar sig snart hoppas jag...
Ett par påbörlade strumpor. Mönstret är Sweatheart från nya Knitty, premiär för mig att sticka från tån. Inte alls så krångligt som jag trodde.

Nu ska jag gå och klippa till en botten till mina klackar. Klaclarna är förresten vadmal, nytt tyg denna gång. Det ligger en del gamla militär kläder i systugan som ska används till nästa projekt. Grått och snyggt!!

2 kommentarer:

Det växer sa...

Klackmattor är ju faktiskt jättehäftiga. Det står på min vill-göra-lista. Och visst har du rätt i att skapande blir lite av en drog. Både bra och dåligt. Ibland får man massor av energi och ibland så blir man stressad. Det är inte alltid som det är i balans...

krajamaria sa...

Så fin din klackmatta blev! Håller med dig från inlägget tidigare att det var mycket fin inspiration på Lanthandeln! :) Och jag håller tummarna för att allt blir av i vinter och vår, för Malin & Marie hade ju en hel del härliga idéer! :)
Skoj att ses! Och jag gillade dina turkosa vantar mycket! :)

Sidor