Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 8 november 2010

Disktrasa blev mössa..











Jag tycker mycket om mönstret, fint och kul att sticka mosaikstickning. Skulle gärna göra en hel hög med såna här mössor till julmarknaden men ..vilken tid det tog att sticka.. kanske med grövre garn. Den här har jag stickat i 7bröder (igen..)och stickor 3. 110m blev en mindre damstorlek eller barn. Med det här sättet att sticka håller mössan verkligen formen, lätt att de töjs ut och blir fula annars tycker jag.

3 kommentarer:

mary-ann sa...

snygg :))

Eva Hudin sa...

Den mössan är verkligen snygg.Vilken tur att det inte blev en disktrasa av garnet! Har du hittat på mönstret själv?

sunpan sa...

Själva mönstret är inte mitt eget, fick tips bland bloggarna till den snygga disktrasan. Förde över den till egen modell på mössa. Tack !Jag tycker också den blev fin!

Sidor