Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

onsdag 28 april 2010




Så mycket packat och så lite stickat... Nää..kurvigt och guppigt var det. Jag packade yogaväskan full, insåg direkt att det var en perfekt modell på väskan för stickning! Mitt 600m långa entrådiga ullgarn blev ändå nystat äntligen. Glömde förståss nystpinne men vad gör väl det när jag hade en överstrykningspenna med mig :) Jo, det funkade hjälpligt. Glömde förståss sjalmönster också, så jag började på en ny candleflame som jag hade mönstret inlagt i minnet.
Väl hemkommen satt jag igång med att tillverka en stickväska (den andra är ju ändå till mina yogakläder). Jag har köpt vaxat tyg tidigare, har ju sen länge tänkt en stickväska. Håller nu på att fodra väskan. Den är stor i botten men ändå smidig. Dessuom lätt att hänga över axleln. Jag tänker utveckla den en aning med innerfickor/fack för stickor och sånt ni vet vi behöver ha med oss. Vaxat tyg är ju helt perfekt till så mycket! Yogaväskan blev rätt smutsig efter att stått på bilgolvet.
Såg en annan bloggare som gjort sig en väska till cykelkorgen i vaxat tyg. En sån blir det till min cykelkorg också, superbra ide´!!
Jag har också äntligen beställt vävda band med "sunpan" för att sy på det som stickas och sys. När de väl kommer ska jag ta tag i min butiksida...

2 kommentarer:

Soili sa...

Du har en utmärkelse att hämta hos mej.

Ida Olsson sa...

Grattis du har vunnit mig skiva Andas solsken! Jag mailar dig på adressen du gav så får du skicka mig din adress. Så kan du göra ett extrafack i väskan för musik :-)
kram
Ida

Sidor