Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

fredag 23 april 2010



Jag har nu för förtielfte gången börjat med mina estniska sockar. De är ju så fina!! Något gör att det bara blir fel. Jag lyckas inte hitta rätt garn till rätt stickor och maskantal helt enkelt. Det ska vara 80m i upplägg så jag har ju skaffat tunnt sockgarn till stickor 2, helt bedrövligt så nu ligger 4 nystan till ingen nytta.. Återgick till tvåtrådigt ullgarn och stickor2,5. Tja.. funkar sådär, lite bättre sen jag kostade på knitpro korta trästickor! Hälen stickas på ett helt nytt sätt för mig så det ska ända bli kul att se när den är klar. Naturligtvis har jag gjort fel i mönstret på framsidan så det blir lite ny design.



Efter alla turer till garnbutiken blev jag förståss inspirerad till nya projekt.. man kan ju inte ha bara ett.. Jag har under en tid tänkt prova på krokning, kroknål har jag efter ett loppisbesök. I gamla gömmor hittade jag ett egenfärgat bommullsgarn som numer blev en disktrasa. Precis lagom projekt att varva med sockarna som kräver total uppmärksamhet, undrar hur många upprepningar det blivit... vill inte veta! Kroka är ju riktigt kul. Ett par disktrasor till så ska det kunna bli något mer avanserat sen. Nu är det dags att packa stickväskan för många timmars bilåkning i helgen! Det blir kroknål, estniska sockar och kanske börja på en ny sjal, och några nya sockar och.... väskan blir nog välfylld...



3 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
så fina sockarna är.
Är de en rolig stickning, behöver nått skoj.
Kroka disktrasor, jag varför inte, måste prova.
Ha en go helg
Eva.

Ozas Pysselverkstad sa...

Otroligt fina sockor. Jag är grymt imponerad att du kommit så långt det verkar jättevårt.

trevlig helg !

Soili sa...

Hej.Oj..va fina sockor det ska bli.Knitpro stickorna är suveräna att sticka med tycker jag.
Krokning är beroendeframkallande...sanna mina ord.Jag är helt såld på den tekniken.Just nu är det en liten babyfilt på gång.Krokade vantar blit tjocka och varma,bara som ett tips om du vill testa mer krokning :)
Ha en bra dag.

Sidor