Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

onsdag 14 april 2010

Nöjd och glad dotter i sitt nya fina hårband! Det blev visst det enda som blev färdigt under mitt underbara påsklov. Vädret var hyffsat.. kanon en dag och okej nån dag, dåligt en dag. Jag passade på att designa ett par egna sockar. Socka 1 blev ju jättebra. Jag inspirerades av ett mönster där resåren går som slalom liksom.. socka 2 blev upprepad först för skaftet blev för långt, sen vid halva hälen upptäcker jag att det visst var 4 maskor för lite (lite mycke lite när man stickar med raggi), upprepning av hela sockan. Räknar och räknar och kollar och räknar igen för att sticka denna sock för tredje gången. Lite svårt att få mönstret och svängarna att stämma men jag forsätter förbi hälen och börjar komma fram till tåhoptagningen när jag helt plötsligt har 4 maskor för MYCKET! Detta handarbete ligger nu långt ner hoptryckt i en stickkorg i stugan. Och jag som var så nöjd med mitt nya sockmönster... I dagsläget finns det finns inga bildbevis på detta udda par sockar. Kanske jag vid nästa stugbesök helt enkelt stickar två nya sockar. Det är nog meningen att det ska bli två storlekar..




I detta läge finns bara en sak att göra... börja på ett nytt projekt!! Så.. inspirerad av av en mössa som jag sett hos petrao börjar jag med dessa sockar. Tretrådigt ullgarn i en helt fantastisk blåfärg som lyser så vacker i solen! Väldigt roliga flätor att sticka. Det blir nu spännande att se resultatet! Skaftet känns riktigt bra, hoppas bar den sitter bra över foten också.

1 kommentar:

Ozas Pysselverkstad sa...

Hej !

vad fint hårbandet blev. Jättetjusigt !

trevlig helg !

Åsa

Sidor