Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

torsdag 16 juni 2011



Vi har slagit rekord i att packa en keramikugn full!! Ca 80kg lera gick åt..så ...
..tyvärr fick inte mitt lilla hus och ett par av de andras saker inte plats. Helt okej, nu har jag ju anledning att jobba ihop lite mer tills huset ska skröjbrännas. :)

Här är mitt fantastiska fat från förra kursen. Använde en turkos glasyr med koppar i..trodde det skulle bli fint turkos..nu fick vi till värmen så bra att jag hade turen att få det så här läckert!! Sällan man ändå får till så mycket kopparfärg..SÅ nöjd med resultatet!
Imorgon ska vi alltså rakubränna alltihop, två ugnar tack och lov..det lär nog ta sina timmar ändå..men så spännande att se resultatet.

2 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Så vackert!
/Ann-Britt

Quiltemarerittet sa...

Vilken jobb, men såå fint!

Sidor