Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

lördag 18 juni 2011

Så här såg det då ut innan bränningen..
Alla småhjärtan på fatet skulle bli till halsband..misslyckades lite med hanteringen, samt att fatet de låg på lyckades spricka...men jag ska hitta en bra teknik för alla smågrejeor, det är ju 900 grader när man ska försöka trixa ut allt från ugnen och snabbt ska det gå så de inte hinner svalna..så att plocka ett i taget funkar inte. Till veckan åker vi iväg och köper mer lera, lite glasyr och annat smått och gott för att kanske bränna i egen ugn i sommar.
Vem kan tro att det kan bli så fint innan man bränt keramiken..Kannan, hönan, tomtarna och luffarschacket är mina och kan ses i första bilden.
..som mitt blad som ska få ligga i rabatten..
Längtar tills jag har mer lera hemma...




Inga kommentarer:

Sidor