Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

lördag 16 oktober 2010

Nya garner, projekt och lite färdigt



Ännu en Eleanor från Knitty. Jag använder upprepat garn från en sjal som inte riktigt blev bra. Eleanor blev ju superhärlig och kan verkligen rekomenderas. Detta garn är Raggi och riktigt mjukt och härlgt att ha runt halsen. Annars är jag ju mer för rena ullgarner.








Var till favoritgarnaffären igår..det blev mera garn. Funderar... behöver jag verkigen mer??...jo, sjä'lvklart! Nu blev det ett favoritgarn, Kauni och en härva lingarn. Det ska bli en ny sjal. Jag har ju gjort..få se nu...4 Haruni, 2 i Kaunigarnet. Den finaste gav jag bort, så jag fick göra en ny som ligger oblockad. Helt fel färg för mig, gammelrosa. Säkert jättefin , men...nu blir denna vackra turkosblå bara MIN.



Lingarnet blir en ny liten sak som kommer att visas snar..



Ännu en Linamössa nästan klar. Jag försöker att göra av med lite av allt liggande garn. Varje sådant projekt bör ge tillstånd till nya garner, eller hur!? 7 varv kvar så tar garnet slut, jag vet att det ligger ett nystan till någonstans i gömmorna så det blir till att leta idag.


Jo..lite färdigt också.. Ett par små babysockar i restgarn. Jag

är inte med i den här "UFO grejen" men ..jag försöker verkligen tänka mer på att rensa bort, göra klart eller repa upp. Det känns riktigt bra!

Inga kommentarer:

Sidor