Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 25 oktober 2010

Badpuff i miljötänk och vantar

Konstigt..första vanten tog sån tid och var så tråkig att sticka. Jag fick tvinga mig till den andra som gick supersnabbt helt plötsligt. Fina blev de också och bra storlek. Dags att börja med de beställda i rätt färg.


Så blev det av en härva lingarn. Jag fick ide'n från min favoritgarnaffär. Hon hade snabbvirkat en i bomullsgarn..nja.. inte direkt snabbvirkat i lingarn..det gick lite bättre sista biten när jag hittade en lite större virknål. Jag ska ut bland min mors vävlingarner och se vad jag hittar. Med större virknål så ska det nog flyta på lite bättre..tänker också på disktrasor i lingarnet.


För övrigt är det nog dags att blocka sjalar, det ligger två Haruni och väntar..snart tre.. en rosa i Kauni och en i zauerball, snart en turkos i Kauni.

2 kommentarer:

Livets krydda sa...

"Lin puffen" blev ju jättefin! Sjal och vantar likaså!

Unknown sa...

Vilken fin blogg du har här!! KRAM Petra

Sidor