Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

onsdag 20 januari 2010

Nya garner och projekt










Så blev det en påse med lite blandat från Garntorget igen. Lite garn till tovade tofflor, pälsgarn (fick för mig att sticka en nalle) och naturligtvis nya mönster. Jag kunde inte låta bli den här mössan och vantarna.

Nu får vi se om jag lyckas hålla mig från att börja innan sockklubbsockarna är klar... Jag hittade två nystan av regia stretch garn, otroligt härligt att sticka med. Undrar varför det legat så länge...troligen för att jag sällan använder stickor mindre än 3. Men med det här garnet går det riktigt bra.
Jo, och om någon undrar så ligger de långa sockarna ofärdiga och väntar på att jag ska ta mig till rätt ställe för att köpa mér garn.

3 kommentarer:

OlgaA sa...

Hejsan!
Va roligt att du hittade till min blogg! Alltid rolig med nya vänner!!! :)
Du är så duktig på att sticka! Kan man beställa från dig också eller stickar du bara åt dig/familjen? Jag vill så gärna ibland, men svärmor orkar inte så mycket och hon har MÅNGA som hon stickar åt ;)
Återkom gärna, väntar! ;)
Följer din blogg - hur det kommer att växa - kul att se ;)
kram Olg@

sunpan sa...

Hej och tack!! Jo jag stickar även och säljer. Brukar vara på lite marknader och så. Funderar på att lägga in en "butik"..Du får berätta vad du vill ha så kan jag sätta in bild om jag har nåt färdigt. Jag har lite smått och gott i samlingen. Ett fotoalbum här i bloggen kanske vore nåt!? Som sagt - kul med nya vänner!
kram Lena

Aviga och 2 räta sa...

Hejsan,
Har precis gjort mössan och den var rolig att sticka. Det tog mej lite tid då jag aldrig stickat med två färger förrut men det var det värt. Skulle bara vilja komma med en kommentar till mönstret och det var att jag lade upp 25 maskor färre än vad mönstret angav. Alltså fyra mönsterrapporter istället för fem. Kanske har jag litet huvud eller också var det väl tilltaget i mönstret. Bara ett litet tips.
/ Lisa

Sidor