Kul att du tittar in på min sida! Skriv gärna en kommentar.

Eller också kan du nå mig via mail: lenayoga@gmail.com

måndag 27 september 2010

Random stripe generator

Jag hittade för ett tag sen den här superbra sidan! Här får man hjälp till randning med många eller få färger..hur många varv av varje färg...enklast är att ni kollar in sidan!! En random stripe generator.
Är det förresten någon som har erfarenhet av att tova 2tr svenskullgarn. Håller på med ett par randiga ..random stripade..vantar, men de ser ju helt galet stora ut!! Jag har 48m och lite väl stora stickor kanske..nr 5. Undrar om de verkligen tovar sig till lagom storlek..

1 kommentar:

Det växer sa...

Hej! Vad roligt att hitta till dig. Så mycket fint du har gjort. Och din luffarslöjd är ju något att imponeras av (och bli avundsjuk på!). Svensk ull brukar tova sig väldigt bra men det är ju inte någon genererll garanti... Är ullen från köttfår så går det betydligt sämre. Jag har haft väldigt bra erfarenhet av finull och gotlandsull till exempel. Fast om du bara är ihärdig och har gott om tålamod så ska du nog lyckas tova det mesta.

Sidor